having memories is really precious thing in life. dari kecik sampai umur kita sekarang sume kita simpan sebagai memori..kalo nk compare dengan memori komputer pon boleh la jgk..sama ja. komputer pon boleh meragam kalo memori da sampai limit..da over berat, sampai x boleh tampung lalu lembap tahap cipan, then hang pas tu padam terus..
apply plak teori tu untuk manusia...haa..apa macam?? boleh ka..boleh sgt sebenar2nya..manusia kalo terbeban dengan memori2 pon boleh jam gak..x caya?? try la kalo nk taw..huhu..
imagine, kalo memori tu yg best2,indah..sikit pun x rasa beban..that's why,create la good memories so that u won't feel burdened. kalo sume yg ko ingt memori2 yg sesak,yg sampai wat ko x boleh bernafas..tu apa kes plak??
but,for me..i keep holding onto memories..u know why?? cos memories doesn't change..but people change..ko berjanji hari nie..entah2 esok ko da lupa..we never knows.
memory is killing me!! tak ke membunuh namanya kalo ko tak boleh tido sebab terkenang memori2 tu? memori2 tu buat ko hilang punca, buat ko menitis air mata dengan tak pasal2, buat ko hang/jam, buat ko sesak nafas? pernah rasa tak??
tiba2 ko jadi sensitif, buat sume benda tak betul, cannot think wisely, terus junamkan ko punyer mood ke tahap negative value? imagine graf ye adik2..it drive me crazy sometimes.
but what can i do..kalo itu je memori yang ko asyik ingat n kenang?? kan best if i can have delete button in life so i can get rid of certain memories that hurt me most. easy right.
aku penat, ngantok..aku paksa jgk mata nie supaya pejam..but still the memories lingering in my mind..how can i sleep like this?? feeling bercampur2..macam2 fikir..lately, selalu terkenang memori2 tu. kenapa?? bila aku nak bangun,move forward..but ada je something from the past that pull me back.
da hampir setahun setengah......aisshhh..i shouldn't bring this up.
p/s : just so u know..i always pray for u..tak ada apa2 yg boleh saya bagi kecuali doa2 saya dan sedekah al-fatihah saya untuk awak. saya tau awak lebih bahagia disisi-Nya. amin..
No comments:
Post a Comment